Το Παιδί μου είναι Επιλεκτικό στο Φαγητό…

“Το παιδί μου είναι τόσο επιλεκτικό στο φαγητό. Πώς μπορώ να το κάνω να τρώει νέα / πιο υγιεινά τρόφιμα;”

Παρόλο που ορισμένοι γονείς ευλογούνται με αυτό το παιδί που καταβροχθίζει ό, τι είναι στο δρόμο τους (φρούτα! Λαχανάκια Βρυξελλών!),στην πραγματικότητα, η απόρριψη νέων / άγνωστων τροφίμων είναι ένα φυσιολογικό στάδιο ανάπτυξης, συνήθως πιο έντονο μεταξύ των ηλικιών 2-6 (δεν είναι όλα τα ορόσημα τόσο συναρπαστικά όσο τα πρώτα βήματα ενός παιδιού!).

Παρόλο που δεν υπάρχει μαγική φόρμουλα για τη μετατροπή των παιδιών σε περιπετειώδεις και υγιείς καταναλωτές φαγητού, υπάρχει ένας αναδυόμενος τομέας ιατρικής έρευνας που ρίχνει φως σε τι λειτουργεί καλά και τι όχι.

Μερικές εκπληκτικά ΜΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ στρατηγικές:

  • Πείτε στο παιδί σας να φάει – Μια πρόσφατη μελέτη από την Ελβετία εξέτασε 60 οικογένειες με μικρά παιδιά και το βίντεο κατέγραψε πολλές αλληλεπιδράσεις κατά τη διάρκεια του γεύματος αναζητώντας συσχετισμούς με επιλεκτική κατανάλωση. Αποδεικνύεται ότι περισσότερες προτροπές για φαγητό οποιουδήποτε είδους συσχετίστηκαν με περισσότερες απορρίψεις τροφίμων.
  • Διαπραγματεύσεις με επιδόρπιο“Αν φας όλο το μπρόκολο σου, τότε θα σου δώσω σοκολάτα.” Αυτό λειτουργεί βραχυπρόθεσμα, αλλά μπορεί να καταλήξει στο μήνυμα ότι πρέπει να υποστούν υγιεινά τρόφιμα, για να μπορέσουν να απολαύσουν τις γλυκές λιχουδιές. Η ιδανική περίπτωση είναι να βοηθήσουμε τα παιδιά να απολαύσουν ένα ευρύ φάσμα τροφίμων. Παρόλο που υπάρχει κάποια διαμάχη σχετικά με το αν πρέπει ή όχι να προσφέρονται ανταμοιβές για την κατανάλωση φαγητού, ορισμένες μελέτες δείχνουν ότι η προσφορά ανταμοιβών όπως ο έπαινος ή τα αυτοκόλλητα φαίνεται να λειτουργεί καλύτερα μακροπρόθεσμα από την προσφορά τροφίμων “ανταμοιβής”.
  • Δίνετε αλεσμένα εως ότου το μωρό βγάλει δόντια και είναι «έτοιμο να μασήσει» – Αποδεικνύεται ότι τα μωρά μπορούν να είναι αναπτυξιακά έτοιμα να φάνε «πραγματικό» φαγητό πριν αποκτήσουν δόντια. Εάν μπορείτε να τρίψετε το φαγητό με τα δάχτυλά σας, τότε και τα μωρά μπορούν να το πολτοποιήσουν με τα ούλα τους. Και η έκθεσή τους σε ένα ευρύ φάσμα υφών απο νωρίς, φαίνεται να είναι χρήσιμη για τη μελλοντική τους άνεση με διάφορα τρόφιμα. Ενώ η τάση του Baby-Led Weaning υιοθετεί πλήρως αυτήν την ιδέα και καταργεί εντελώς τα αλεσμένα, οι γονείς που θέλουν να ξεκινήσουν στερεά τροφή με πιο συμβατικό τρόπο, μπορούν ακόμα να ξεκινήσουν με αλεσμένα, αλλά και να προσφέρουν επιπλέον τρόφιμα με διαφορετικές υφές.
  • Αργείτε να δώσετε τρόφιμα υψηλής αλλεργίας για να αποτρέψετε τις αλλεργίες – Υπήρξε μεγάλη ευαισθητοποίηση τα τελευταία χρόνια σχετικά με τις μεταβαλλόμενες οδηγίες για τα τρόφιμα, αλλά εξακολουθώ να βλέπω πολλούς γονείς να περιμένουν νευρικά να εισαγάγουν φυστίκια, αυγά, ψάρια κ.λπ. Δεν αλλάζει εντελώς τη γενετική ευαισθησία κάποιου, τα στοιχεία είναι σαφή: η έγκαιρη εισαγωγή (περίπου 6 μήνες, μερικές φορές ακόμη και νωρίτερα εάν υπάρχει οικογενειακό ιστορικό αλλεργιών) μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της πιθανότητας τροφικών αλλεργιών στο δρόμο.

Τι είναι χρήσιμο;

  • Υγιεινές Διατροφικές Συνήθειες – Αυτό είναι ίσως το πιο σημαντικό πράγμα που μπορείτε να κάνετε. Σε αυτή την ίδια μελέτη με την παρακολούθηση βίντεο των οικογενειακών γευμάτων, η πιο άμεση επιτυχημένη τακτική ήταν όταν οι γονείς έτρωγαν οι ίδιοι το νέο φαγητό. Ίσως να μην φαίνεται να υπάρχει μεγάλη απόδοση αμέσως, αλλά αυτό συνήθως οδηγεί τα παιδιά να κάνουν πιο υγιεινές επιλογές φαγητού στο μέλλον.
  • Συμμετοχή σε οικογενειακά γεύματα – Τα οικογενειακά γεύματα έχουν αποδειχθεί ότι συσχετίζονται με πολλαπλά οφέλη: καλύτερη ψυχική υγεία στα παιδιά, καλύτερη σχολική απόδοση, μειωμένη ανάληψη κινδύνων στην εφηβεία και υγιεινή / λιγότερο επιλεκτική κατανάλωση. Εάν το πρόγραμμα της οικογένειάς σας δεν επιτρέπει τακτικά οικογενειακά γεύματα (ή αν είστε σαν εμένα και επιθυμείτε την ηρεμία των γευμάτων μόνο για ενήλικες αργότερα το απόγευμα), αποκτήστε τη συνήθεια να προγραμματίζετε τακτικά brunch τα σαββατοκύριακα, οικογενειακό πρωινό μερικές φορές ανά εβδομάδα, ή ακόμα και να φροντίσετε να καθίσετε για ένα μίνι γεύμα με τα παιδιά και να φάτε ξανά αργότερα.
  • Ζητήστε στα παιδιά να συμμετέχουν στην προετοιμασία φαγητού – Ορισμένα σχολεία έχουν αρχίσει να ενσωματώνουν την κηπουρική στο πρόγραμμα τους, επειδή υπάρχουν μεγάλες αποδείξεις ότι όταν τα παιδιά ασχολούνται με την αναπτυσσόμενη διαδικασία, είναι πιο περίεργα και ανοιχτά για να δοκιμάσουν λαχανικά. Αλλά για όσους από εσάς δεν έχουν χρόνο ή χώρο στον κήπο, μπορεί να είναι τόσο απλό όσο να τους παίρνετε μαζί στα ψώνια ή να τους βοηθήσετε να προετοιμάσουν τα γεύματά τους στην κουζίνα.
  • Συνεχίστε να προσπαθείτε – Αυτό είναι πιο εύκολο να το λέμε παρά να το κάνουμε. Αλλά η οικειότητα γεννά την αγάπη. Όσο περισσότερο τα παιδιά εκτίθενται σε ένα φαγητό, τόσο πιθανότερο είναι να το δοκιμάσουν ή ξαφνικά να τους αρέσει. Χρειάζεται συχνά 10-15 εκθέσεις σε ένα φαγητό προτού ένα παιδί νιώσει άνετα να το δοκιμάσει. (Στην περίπτωση του γιου μου, χρειάστηκαν περίπου 40-50 επεισόδια πετάγματος κοτόπουλου στο πάτωμα μέχρι που μια μέρα το πήρε, το έφαγε και ξαφνικά αποφάσισε ότι του άρεσε.

Απο τον Dr. Hovav Παιδίατρος και ειδικός στις παιδικές διατροφικές διαταραχές στο Αμερικάνικο Παιδιατρικό Ινστιτούτο.

Recommended Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *