Κρακεράκια για μωρά χωρίς ζάχαρη και αλάτι

Για δύο ταψιά (συνολικά περ. 400 γρ.)

Υλικά:

  • βρώμη, σπόρους ή νιφάδες, μία γεμάτη κούπα*
  • φαγόπυρο, μία γεμάτη κούπα (ή μία κούπα έτοιμο αλεύρι φαγόπυρου)
  • λιναρόσπορος, 2 κ. σούπας
  • διατροφική μαγιά, 2 κ. σούπας (ή επιπλέον βρώμη ή φαγόπυρο)**
  • μπέικιν πάουντερ, 1 κ. γλυκού
  • ελαιόλαδο, 4 κ. σούπας
  • νερό, περ. 1/2 κούπας

*Σημείωση: Εάν θέλετε κρακεράκια χωρίς γλουτένη, τότε χρησιμοποιήστε μόνο φαγόπυρο (2 κούπες).

** Σημείωση: Η διατροφική μαγιά είναι διαφορετικό προϊόν από τη μαγιά μπύρας (που τρώγεται ως συμπλήρωμα διατροφής) ή τη μαγιά που χρησιμοποιείται στην παρασκευή ζύμης. Περιέχει περίπου 50% πρωτεΐνη και είναι νοστιμότατη (μπορεί να χρησιμοποιηθεί και αντί για παρμεζάνα στα μακαρόνια).

 

Εκτέλεση:

Προθερμάνετε τον φούρνο στους 205C.

Αλέστε σε στεγνό μπλέντερ κατά σειρά τη βρώμη, το φαγόπυρο, και τελευταίο τον λιναρόσπορο.

Ανάλογα με το μπλέντερ σας, ίσως χρειαστεί να το γέρνετε ενώ δουλεύει ώστε να γίνει καλύτερα η άλεση.

Κάτω-κάτω θα υπάρχουν σπόροι που δεν θα έχουν γίνει αλεύρι – αυτούς χτυπήστε τους ξανά αφού αφαιρέσετε το περισσότερο αλεύρι.

Αναμείξτε σε ένα μπώλ τα στεγνά υλικά: δηλ. το αλεύρι βρώμης, το αλεύρι φαγόπυρου και τον τριμμένο λιναρόσπορο, την διατροφική μαγιά (αν χρησιμοποιήσετε) και το μπέικιν πάουντερ.

Προσθέστε το ελαιόλαδο και λίγο-λίγο το νερό και ανακατεύετε μέχρι να γίνει ζυμάρι.

Στρώστε δύο ταψιά με λαδόκολλα ή πατάκια σιλικόνης.

Χωρίζετε το ζυμάρι στα δύο.

Απλώνετε το κάθε κομμάτι με τον πλάστη (ή με ένα μακρόστενο ποτήρι) ώστε να γίνει ένα (σχεδόν) παραλληλόγραμο φύλλο που χωρά στο ταψί σας.

Δεν πειράζει καθόλου αν θυμίζει ελληνικό νησί με δαντελωτές παραλίες.

Χαράζετε (αλλά δεν κόβετε) το κάθε φύλλο σε παραλληλόγραμμα.

Αυτό θα βοηθήσει να σπάσετε τα κρακεράκια σε ομοιόμορφα κομμάτια μετά το ψήσιμο. Αν το ξεχάσετε, μπορείτε να τα σπάσετε σε ακανόνιστα κομμάτια – θα είναι εξίσου νόστιμα.

Ψήνετε για 15 λεπτά, ή μέχρι να ροδίσουν.

Θα πρέπει να φαίνονται τραγανά – αν όχι, ψήστε για 1-2 λεπτά ακόμα.

Διατηρούνται εκτός ψυγείου σε γυάλινο κουτί για μία τουλάχιστον εβδομάδα.

Μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε με πολλούς τρόπους:

  • Να τα δώσετε στεγνά ή βρεγμένα στο μωρό σας για να μασουλήσει.
  • Να τα μαλακώσετε με το ζουμί στο οποίο βράσατε τα λαχανικά του και να τα προσθέσετε στο μπλέντερ μαζί με τα λαχανικά.
  • Να τα λιώσετε με λίγο νερό ή μητρικό γάλα και να φτιάξετε κρέμα δημητριακών.
  • Να τα χρησιμοποιήσετε ως κουτάλι για να δώσετε στο μωρό σας χούμους, όσπρια πουρέ, πατέ από ξηρούς καρπούς κ.λπ.
  • Να φτιάξετε καναπεδάκια.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πηγή: veganmama.gr

Recommended Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *